PrestaTalks z GlobKurier – czyli dlaczego e-commerce nie może żyć bez logistyki
Rozmowa na żywo w PrestaShop Talks już za nami. We wtorek 30 marca CEO GlobKurier Mateusz Pycia wziął udział w spotkaniu na żywo organizowanym przez PrestaShops. Inspirujące spotkanie nie tylko dało wiele przydatnej wiedzy ze świata e-commerce i logistyki, ale poruszyło aktualne trendy i zmagania branży transportowej. PrestaShops jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, pomaga w założeniu i rozwoju sklepu internetowego. Rozmowę prowadził Matthieu Bondu, a pytania dotyczyły m.in. zagadnień związanych z przerwanymi łańcuchami dostaw.
2021-04-01, 09:44

Przerwane łańcuchy dostaw w logistyce

Na początku Mateusz Pycia przedstawił firmę GlobKurier oraz zaznaczył, jaką rolę pełni operator logistyczny w dzisiejszych czasach. Jest to rola niezbędna w prawidłowym funkcjonowaniu świata e-commerce i w sprawnych wysyłkach. Rozmówcy poruszyli także temat blokady Kanału Sueskiego, która w ostatnich dniach był na ustach wszystkich z powodu zatoru jednego z głównych szlaków morskich na świecie. To zagadnienie idealnie korespondowało z głównym tematem o przerwanych łańcuchach dostaw.


CEO GlobKurier zwrócił uwagę na wzrost popytu na transport morski w ostatnich miesiącach. Oprócz zalet takiego transportu, istnieją także wady w postaci kosztownych kontenerów morskich. Zwiększony popyt na transport morski jest konsekwencją ograniczenia m.in. przewozu lotniczego. Pod pokładami samolotów pasażerskich przewozi się przesyłki i towary. W wyniku ograniczenia lotów, produkty te nie mogą być transportowane na taką skalę, zatem przesyłki lotnicze zostają zastępowane frachtem morskim.

Łańcuchy dostaw – jak je ulepszyć?

Odpowiedzią Mateusza Pyci na to pytanie jest dywersyfikacja kanałów wysyłkowych i sprzedażowych w swojej firmie. CEO GlobKurier zauważa, że większa konwersja bierze się właśnie z wielu opcji dostawy. Współpraca z operatorem logistycznym zapewnia nie tylko kilkudziesięciu kurierów i przewoźników w jednym miejscu, ale także możliwość rozwoju biznesu przez dostarczanie przesyłek do 192 krajów na całym świecie.

Łańcuchy dostaw – jak je ulepszyć?

Odpowiedzią Mateusza Pyci na to pytanie jest dywersyfikacja kanałów wysyłkowych i sprzedażowych w swojej firmie. CEO GlobKurier zauważa, że większa konwersja bierze się właśnie z wielu opcji dostawy. Współpraca z operatorem logistycznym zapewnia nie tylko kilkudziesięciu kurierów i przewoźników w jednym miejscu, ale także możliwość rozwoju biznesu przez dostarczanie przesyłek do 192 krajów na całym świecie.

W rozmowie omówione zostało także zwiększenie wysyłek zagranicznych polskich firm. Polskie dobra eksportuje się najczęściej do krajów zachodniej Europy, a także Stanów Zjednoczonych. Pycia zwraca uwagę, że kwota takich wysyłek zależy od kodu strefy odległej, a także wagi wolumetrycznej lub rzeczywistej.

Integracja GlobKurier z PrestaShop

Matthieu Bondu i Mateusz Pycia na koniec omówili możliwość integracji wtyczki GlobKurier z PrestaShop. Klienci PrestaShop, którzy chcą zintegrować swój sklep internetowy z kurierem, mogą to zrobić poprzez pobranie wtyczki GlobKurier i prostą konfigurację w swoim sklepie. Należy ustawić odpowiednie parametry – czy firma wysyła przesyłki zagraniczne, krajowe lub poza UE. Współpraca z GlobKurier pozwala rozwinąć swój biznes, oszczędzać czas i pieniądze. To także zwiększenie konwersji poprzez wychodzenie naprzeciw wymagającym klientom, zapewniając im wiele opcji dostawy. Więcej informacji na temat integracji można znaleźć TUTAJ.

Podsumowanie 

Całość tej interesującej i wypełnionej wartościowymi informacjami rozmowy zobaczycie w poniższym materiale video, do którego serdecznie zapraszamy: ZOBACZ VIDEO 

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.