Przerwane łańcuchy dostaw w logistyce
Na początku Mateusz Pycia przedstawił firmę GlobKurier oraz zaznaczył, jaką rolę pełni operator logistyczny w dzisiejszych czasach. Jest to rola niezbędna w prawidłowym funkcjonowaniu świata e-commerce i w sprawnych wysyłkach. Rozmówcy poruszyli także temat blokady Kanału Sueskiego, która w ostatnich dniach był na ustach wszystkich z powodu zatoru jednego z głównych szlaków morskich na świecie. To zagadnienie idealnie korespondowało z głównym tematem o przerwanych łańcuchach dostaw.
CEO GlobKurier zwrócił uwagę na wzrost popytu na transport morski w ostatnich miesiącach. Oprócz zalet takiego transportu, istnieją także wady w postaci kosztownych kontenerów morskich. Zwiększony popyt na transport morski jest konsekwencją ograniczenia m.in. przewozu lotniczego. Pod pokładami samolotów pasażerskich przewozi się przesyłki i towary. W wyniku ograniczenia lotów, produkty te nie mogą być transportowane na taką skalę, zatem przesyłki lotnicze zostają zastępowane frachtem morskim.
Łańcuchy dostaw – jak je ulepszyć?
Odpowiedzią Mateusza Pyci na to pytanie jest dywersyfikacja kanałów wysyłkowych i sprzedażowych w swojej firmie. CEO GlobKurier zauważa, że większa konwersja bierze się właśnie z wielu opcji dostawy. Współpraca z operatorem logistycznym zapewnia nie tylko kilkudziesięciu kurierów i przewoźników w jednym miejscu, ale także możliwość rozwoju biznesu przez dostarczanie przesyłek do 192 krajów na całym świecie.
Łańcuchy dostaw – jak je ulepszyć?
Odpowiedzią Mateusza Pyci na to pytanie jest dywersyfikacja kanałów wysyłkowych i sprzedażowych w swojej firmie. CEO GlobKurier zauważa, że większa konwersja bierze się właśnie z wielu opcji dostawy. Współpraca z operatorem logistycznym zapewnia nie tylko kilkudziesięciu kurierów i przewoźników w jednym miejscu, ale także możliwość rozwoju biznesu przez dostarczanie przesyłek do 192 krajów na całym świecie.
W rozmowie omówione zostało także zwiększenie wysyłek zagranicznych polskich firm. Polskie dobra eksportuje się najczęściej do krajów zachodniej Europy, a także Stanów Zjednoczonych. Pycia zwraca uwagę, że kwota takich wysyłek zależy od kodu strefy odległej, a także wagi wolumetrycznej lub rzeczywistej.
Integracja GlobKurier z PrestaShop
Matthieu Bondu i Mateusz Pycia na koniec omówili możliwość integracji wtyczki GlobKurier z PrestaShop. Klienci PrestaShop, którzy chcą zintegrować swój sklep internetowy z kurierem, mogą to zrobić poprzez pobranie wtyczki GlobKurier i prostą konfigurację w swoim sklepie. Należy ustawić odpowiednie parametry – czy firma wysyła przesyłki zagraniczne, krajowe lub poza UE. Współpraca z GlobKurier pozwala rozwinąć swój biznes, oszczędzać czas i pieniądze. To także zwiększenie konwersji poprzez wychodzenie naprzeciw wymagającym klientom, zapewniając im wiele opcji dostawy. Więcej informacji na temat integracji można znaleźć TUTAJ.
Podsumowanie
Całość tej interesującej i wypełnionej wartościowymi informacjami rozmowy zobaczycie w poniższym materiale video, do którego serdecznie zapraszamy: ZOBACZ VIDEO